Home > Новини > Київський метрополітен: ноу-хау здатне покращити пересування інвалідів.

Київський метрополітен: ноу-хау здатне покращити пересування інвалідів.

Конвенцію про права інвалідів Україна підписала у 2006 році, а у 2009 році вона була ратифікована. Але й до сьогодні існують бар”єри для пересування інвалідів-спинальників навіть у столиці України, місті Києві. Існують вони і найшвидшому транспорті світу – метро. Необхідно зазначити, що на початку будівництва метро і не планувалося, що їм будуть користуватися люди на візках, адже для уряду інвалідів не існувало. Тому на глибинних станціях не передбаченні ліфти. Сьогодні з”явилося ноу-хау, яке може розв”язати цю проблему.
Вже давно визнано, що метро найшвидший транспорт у світі. Та пересування для інвалідів на візках у столичному метро перетворюється на справжній квест.
Для поїздки інвалідів на візках (і не лише їх, але й людей з іншими нозологіями) необхідно супровід до потягу. На допомогу викликають працівників метро, і як правило двох, а той трьох, і як правило жінок.
“Саме жінки беруть людину на візку, накидають на себе, втрьох тримають, – говорить автор винаходу Олег Івааненко, – При цьому існує безліч варіантів, що з ними щось трапити і ти просто вниз летиш із цього ескалатору.”
В багатьох країнах існують винаходи, які допомагають людям з інвалідністю самостійно користуватися метро. Так, наприклад, в Японії існує ескалатор, який розкладається у платформу. А в багатьох країнах Європи застосовуються ліфти. Але такі проекти коштують дуже дорого. До того ж не на всіх станціях можна поставити ліфти, не дозволяє глибина залягання.
В Україні розроблена конструкція під назвою “еліпс”. Автори розробки запевняють, що вона допоможе пересуватися інвалідам у метро. Та коштує такий екземпляр 300 тисяч гривень.
Олег Іваненко вважає що пристрій зможе зекономити десятки державних коштів, а головне забезпечить доступність інвалідам, особливо візочникам.
Над проектом працювали шість місяців і сьогодні пристрій проходить тестування. Але в ході роботи було виявлено, що на кожної станції необхідно робити свій екземпляр, підлаштований під певний ескалатор.
Про те як працює пристрій розповів його автор Олександр Боршуляк. “У нас зовсім безпечний засіб. Вісім падаючих фіксаторів, які гарантують, що конструкція не посунеться взагалі. Вона унеможливлює людський фактор. Ми не можемо казати “стоп, ніхто не йдіть, зараз піднімається інвалід”. Ні, ви пропустили людей, заїхала конструкція й інвалід поїхав. Вийшов – конструкцію в сторону, а інвалід поїхав до потягу.”
Побачивши пристрій, працівники метрополітену зазначили, що ідея варта уваги, але потребує доопрацювання.
“Ви бачили, з якими складнощами заїжджає інвалід, з якими труднощами ми перевозимо його ескалатором. І поки що це на технічній швидкості, – каже головний інженер КП “Київський метрополітен” Володимир Зель, – Якщо ж спускати інваліда на великій швидкості – існує велика загроза загубити і ескалатор, і людину.”

Костянтин П”ятилєтов
Фото фоторепортера П”ятого канала

Залишити відповідь